Α?  ΤΑΞΗ

 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1

Τίτλος: "Γαλιλαίος: Ένας πρωτοπόρος της επιστημονικής επανάστασης και η εποχή του» (υπεύθυνος: Σάμιος Π.)

Τι είναι «επιστημονική επανάσταση»

Πώς αλλάζει ο τρόπος που «βλέπουμε» τον κόσμο;

Τι πίστευαν οι άνθρωποι πριν το Γαλιλαίο;

Τι είδε ο Γαλιλαίος μέσα από το τηλεσκόπιό του;

Τι έλεγε για όσα γίνονται εδώ στη Γη;

Εάν έλεγε όσα απλώς έβλεπε, γιατί δυσκολευόταν τόσο να πείσει τους υπόλοιπους; Όταν κοιτάζουμε κάτι, «βλέπουμε» όλοι το ίδιο πράγμα;

Και ήταν όλα αυτά τόσο σημαντικά ώστε να καίνε ανθρώπους; (Giordano Bruno, 1600)

«Και όμως κινείται»(;) Εάν ο Γαλιλαίος ήταν τόσο ανυποχώρητος στις απόψεις του, πώς γλίτωσε από την πυρά.

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2

Τίτλος: «Η φωτογραφική μας ματιά» (υπεύθυνη:  Καπνιά Χρ.)

Ιστορία της φωτογραφίας και των φωτογραφικών μηχανών.

Φωτογραφίες που άφησαν εποχή.

Διάσημοι φωτογράφοι (βιογραφία και το έργο τους)

Τεχνικές στη φωτογραφία.

Επεξεργασία ψηφιακής φωτογραφίας.

Οι δικές μας φωτογραφίες.

Έρευνα για ένα «φαινόμενο» της εποχής που σχετίζεται με τη φωτογραφία.

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 3

Τίτλος: «Επιχειρηματικότητα ? Καινοτομία - Αλληλεγγύη» (υπεύθυνη: Κατσαρού Β.)

Μέσα από ένα on ? lineπαιχνίδι οι μαθητές θα εξοικειωθούν με τους όρους της επιστήμης της διοίκησης επιχειρήσεων και θα μάθουν να συντάσσουν επιχειρηματικά σχέδια, να τα υλοποιούν και να ελέγχουν τα αποτελέσματα των αποφάσεών τους μέσα από τη χρήση ενός προσομοιωτή. Στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις αυτές ώστε να δημιουργήσουν τη δική τους καινοτόμα επιχείρηση με γνώμονα την κοινωνική αλληλεγγύη και τους κανόνες του δίκαιου εμπορίου.      

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 4

Τίτλος: «Διατροφή» (υπεύθυνος: Κασσωτάκης Χ)

  

Β?  ΛΥΚΕΙΟΥ

 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1

Τίτλος: «Ρητορική και επιχειρηματολογία»(υπεύθυνη: Μπεϊκάκη Κ.)

Μια ερευνητική εργασία με σκοπό τη διερεύνηση του τρόπου θεμελίωσης αποτελεσματικής επικοινωνίας και της κατασκευής  στέρεων επιχειρημάτων. Μέσα από ασκήσεις για την καλλιέργεια της προφορικότητας και των επικοινωνιακών δεξιοτήτων μας, θα επιχειρήσουμε να υποστηρίξουμε τις θέσεις μας με πειστικά επιχειρήματα και να αξιολογούμε τα επιχειρήματα των συνομιλητών μας. 

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 2

Τίτλος: «Τα Greeklish  και η  γλώσσα των νέων» (υπεύθυνη: Πολάκη Μ.)

  • Η γλώσσα της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και τα ιδιαίτερα γνωρίσματα της νεανικής γλώσσας
  • Πότε εμφανίστηκαν τα Greeklish και για ποιους λόγους χρησιμοποιούνται στην ηλεκτρονική επικοινωνία από πολλούς νέους;
  • Με ποιους τρόπους μπορούν να αποδοθούν τα ελληνικά με λατινικούς χαρακτήρες;
  • Ποια μειονεκτήματα έχει η χρήση τους; Κίνδυνοι για την ελληνική γλώσσα.
  • Γιατί οι νέοι αναπτύσσουν δικό τους κώδικα επικοινωνίας;Ποια είναι τα γνωρίσματά του;Συλλογή υλικού (π.χ. έφαγα πόρτα?.)
  • Ποια γνώμη έχουν οι ενήλικες για τη γλώσσα των νέων;

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 3

Τίτλος: «Άρρητα ρήματα» (υπεύθυνος: Ντριάνκος Σ.)

Διερεύνηση  της αρρητότητας  στα φιλοσοφικά κείμενα, στα θεολογικά κείμενα. και στα λογοτεχνικά κείμενα. Οι άρρητοι στα μαθηματικά. Πυθαγόρειοι . Πλάτωνας(Μένων). Προσέγγιση των αρρήτων με αρχαίες(Αρχύτας) και σύγχρονες μεθόδους (Newton).

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 4

Τίτλος: «Βιβλιοθηκονομία ? Οργανώνω τη Βιβλιοθήκη του σχολείου μου» (υπεύθυνη: Πετρουγάκη Δ.)

Γνωριμία με την επιστήμη της Βιβλιοθηκονομίας και της πληροφόρησης (ΒΕΠ), δηλαδή των διεθνών κανόνων ταξινόμησης της γνώσης και των πληροφοριών με στόχο την ευκολότερη πρόσβασή τους από τους χρήστες. Σε πρακτικό επίπεδο: εφαρμογή του Δεκαδικού συστήματος ταξινόμησης(Melville Dewey) στην οργάνωση της σχολικής βιβλιοθήκης. 

Εκδόσεις

Επιμορφωτικές δράσεις

 

Ηλεκτρονική τάξη

Ιστολόγια

Αρχείο

Τύπος


Εκπαιδευτικοί σύνδεσμοι

 

Διαγωνισμοί